Complex | Combat Jack

Waka Flocka on The Combat Jack Show Ep. 2

Transcript Icon
Combat Jack:

There was a point when your mom, her ties were severed with Gucci and Nicki, and I've read somewhere that that really affected your relationship with them.

Waka Flocka:

Hell nah.

Combat Jack:

Nah?

Waka Flocka:

Lie. Nicki still cool to this day, always talk to her. Gucci ain't, but it's still a thing. You know what I mean, fuck I feel like I can't look at that no sun shit.

Combat Jack:

Mm-hmm.

Waka Flocka:

It's business.

Combat Jack:

Right, right.

Waka Flocka:

It's a big difference, you kna mean? What y'all got is different. As long as there's no, when slick, disrespectful shit come up, I call and be like, "Yo, my nigga, be real, da-da-da." You know what I mean? Whatever.

Combat Jack:

You see Gucci in the street it wouldn't be nothing, it'd be like "What's up?"

Waka Flocka:

Same shit. I don't think I'd see him in the street, not with the shit I'm doing, you know what I mean? You got to play [inaudible 01:14] with me.

Combat Jack:

You know, when I first head of you, it was because I was diggin' Gucci's music hard. It's funny 'cuz on Twitter I was like, "Yo Gucci's shit is hard", and a lot of New York cats were like "Yo, ah, ah, ah." like shit ain't hard. Then a cat was like, "yo, watch out for Waka, Waka's coming up." So, when a mentor is surpassed by the person he's quote on quote mentoring...

Waka Flocka:

Mentor? Ain't no mentor. Like, what you said I ain't going to go against him.

Combat Jack:

Right.

Waka Flocka:

I feel like I'm out of character when I do.

Combat Jack:

You're all right.

Waka Flocka:

But I feel like nobody helped me do shit. Not my mama, not Gucci.

Combat Jack:

Right, mm-hmm.

Waka Flocka:

My first album, Gucci ain't even on it, period. My second, he ain't on it. I put all my music together and got all my producers, this shit Waka.

Combat Jack:

Now,, I would imagine that earlier on when times were better...

Waka Flocka:

Yeah.

Combat Jack:

You guys were a lot closer.

Waka Flocka:

I don't know the secret feelings that man's got, from my personal opinion it got to be jealousy or envy, or something. I don't know, but I'm not looking for no answers 'cuz what you say it it's done.

Combat Jack:

Right.

Waka Flocka:

Then I already said the Twitter God act, I guess God acted. You know what I mean?

Combat Jack:

There's something about Twitter these days, people be hacking Twitter like a mofo.

Waka Flocka:

Hit too many people on there, and they call themselves street niggas and nigga' Twitters. I don't know no guys in the streets with Instagram and Twitters. You know what I mean?

Combat Jack:

Right, right.

Waka Flocka:

That's the business.

Combat Jack:

Right.

Waka Flocka:

You know what I mean?

Combat Jack:

Somebody hacked my Black Planet. Waka Flocka:What's Black Planet?

Combat Jack:

It was before Myspace.

Waka Flocka:

Oh, why what'd they do? Share your pain, man.

Combat Jack:

Put this crazy music on and took over and just put wild pictures. Crazy man, embarrassing.

Waka Flocka:

So you didn't ever meet a girl, she pulled the looks different? You got catfish on Black Planet, man?

Combat Jack:

Yeah.

Waka Flocka:

What dd she have, like three toes.

Combat Jack:

Yeah. It was bad. She had one of them phone voices though. You know, after Black Planet you get the phone number then. She had a beautiful phone voice, but uh...

Waka Flocka:

I ain't going to lie, I like a phone relationship.

Combat Jack:

Yeah. I should have kept the phone, if I'd have kept her phone I'd have won.

Waka Flocka:

You know what goes with phone, right?

Combat Jack:

What?

Waka Flocka:

Big bone. Oh man.

Combat Jack:

Yo, your mom's manager, is that how you met Gucci? Through your mom's?

Waka Flocka:

Yup, I got out of jail and he was like, yeah.

Combat Jack:

Right. What'd you think of his music the first time you...

Waka Flocka:

I fucked with it. I'd go out with Gucci jeans and T- s on every day.

Combat Jack:

Right, right. And Nicki, too, she was managing Nicki. Was Nicki popping at the time?

Waka Flocka:

She had a name.

Combat Jack:

Right. Now how did you feel, like, did you want to be down with that?

Waka Flocka:

Naw, I just wanted to be a part of it, I wanted to A and R it. You know what I'm saying? I didn't want to be no rapper, I was just there to help.

Combat Jack:

Right.

Waka Flocka:

I securitied for Nicki before, hold up her bag, whatever the fuck it take...

Combat Jack:

Right.

Waka Flocka:..

To make y'all look good, because you work for my mama. That's a business.

Combat Jack:

Was your mama helping you out a little bit?

Waka Flocka:

My mama?

Combat Jack:

Yeah.

Waka Flocka:

Naw I don't ever want to get paid from her.

Combat Jack:

OK. OK.

Waka Flocka:

I work for mine, I was thinking like I'll be another Russel Simmons. [Inaudible 04:20] just on my way in here [inaudible 04:24] I don't go to school so I'm helping, any way I could.

Combat Jack:

Does it get kind of too close though, because that is your mom?

Waka Flocka:

Sometimes she don't know how to separate the child from...

Combat Jack:

Like how do you make this transition from A and R and manager assistant, to artist?

Waka Flocka:

I feel like I didn't do shit. Like the people did that. I may always do a plan, [inaudible 04:46]. I landed $10,000 but I borrowed $3,500 of it. [Inaudible 04:54]. I borrowed a band from Doug and $2,500 from Chad, those are my two best friends. I'm like the oldest, so they like, you know what I mean?

Combat Jack:

Right.

Waka Flocka:

So I'm like, "fuck it", and I got these niggas [checking back] what I lost. I was just mad, I got drunk, popped one. Went in the studio fucking around, you know.

Combat Jack:

Just like that? Not planning nothing.

Waka Flocka:

No plan, just...

Combat Jack:

So...

Waka Flocka:

Just raw energy. Just went all the way, straight through.

Combat Jack

Right. And how'd you feel about it right after? Waka Flocka:Like, "All right, I'm out." I dipped, I didn't even do shit with it. I left. I went with Gucci on the road, I was just chilling. I already wrote a play song called "We're On The Way", started playing and shit though. So I'm on the road listening and the next thing you know a nigga' called me like, "Bro, listen to this shit." They in the club, they playing the song, you hear the people like, "Yeah!" I'm on the phone like, "What the fuck? Hell no." I said "I'll see y'all when I get back."

Combat Jack:

Stop playing.

Waka Flocka:

Yeah. So Wednesday come around, they actually call it "Wasted Wednesday". I walk in and everybody like, "What's up, let me get a picture!" I'm like, "What the fuck, y'all niggas tripping."

Combat Jack:

So you come back and the song is a hit. What are you thinking, man?

Waka Flocka:

Fixing to get that money.

Combat Jack:

Yeah. Waka Flocka: I ain't even going to lie, I'm like, "I'm going to get that money." So I'm thinking, like, that's going to be my only record.

Combat Jack:

Right.

Waka Flocka:

So I'm like, "Fuck that, I got to choke this shit."


This week Waka Flocka Flame visits The Combat Jack Show. In the second episode, Waka talks about his relationships with some of his mother's famous clients, Nicki Minaj and Gucci Mane. Tune in Thursday 5/2/13 for the next conversation with Waka!

  • Read More at Complex.com »
Use alternate embed code

Comments